No ho veig clar...

7:21 a. m.

A algu li recorda res aquesta frase??

Bé doncs fa unes tres setmanes vaig descobrir el seu significat precis (almenys el seu sentit més directe) en les meves propies carns...

Resulta que des de fa un temps me n'adono que, per exemple, per llegir els carells de nit m'hi havia d'apropar més del normal; tenia problemes per veure les adreses o els senyals a la carretera a ritme d'autopista; o senzillament no podia llegir un article sencer o un llibre durant una hora sense acabar amb mal de cap. Aixi que em vaig dir: "ves a l'oculista i a veure que diu."

Anteriorment (abans de venir cap a Paris) ja m'havia fet visitar per oculistes i sempre havien acabat dient-me el mateix... que si es normal, que si llegeixes tot el dia o treballes devant de l'ordinador, que si vista cansada...

El dia D (un altre dia D del del post anterior, es clar) vaig plegar d'hora, vaig agafar el bus, despres el tren i despres el metro (es el trajecte habitual entre el departament i casa :S) i arribo a la consulta. Esperem uns 5 minuts de rigor i entrem a la consulta. Que si nom i cognoms, adreça telefon, etc... i em fa aseure a un raco i...

Oculista: "Llegeix aquestes lletres"
El Menda: "H, G, F, D"
O: "ara aquestes altres"
EM: "E, C em sembla, X no n'estic segur"
O: "ara aquestes d'aqui"
EM: "uix... les tres primeres res de res, la quarta em sembla que es una H"

despres em posa un aparell als ulls que fa uns sorollets i diu:

O: "uix,... i mai has portat ulleres??"

Resumint, despres de fer un test mes em va "receptar" portar ulleres 24h/dia (menys quan dormo es clar).
Si recordo be la correccio era la seguent:

UD: -0.50 (1.00) 170º
UE: -0.25 (1.25) 170º

Es a dir, quasi res de miopia, pero un bon tute d'astigmatisme... :S

Des de fa una setmaneta porto ulleres i em molesten,... no puc anar sense perque ara si que noto que "no ho veig clar" cada cop que me les trec, però amb ulleres tinc menys camp de visio (el limit del vidre basicament... :S) i les noto que es mouen i tot...

suposo que nomes cal acostumar-s'hi... que hi farem... de moment son un pal,... i a mes quan plou no se que fer per que no es mullin... haure d'acabar claudicant i utilitzar el paraigues com tothom??

Croniques d'un que s'ha fet vell en dues setmanes... ;)

PD: Post dedicat a la Eva... probablement la unica lectora d'aquest blog, es a dir, la unica que aguanta mesos sense posts i respon al primer que apareix immediatament demanant-ne més :D

1 comentaris:

  1. eva ha dit...

    Ho diré en dues paraules:
    FOTO JA.